Prijavite se   Portal   Chat    Forum    Registruj se    Pretraga    FAQ

Forum » Razno » Zdrav Zivot




Započni novu temu Odgovori na temu  [ 1 Post ] 
Autoru Poruka
 Tema posta: Jogurt je najbolji borac protiv infekcija
 Post Poslato: Ned Jun 21, 2009 3:33 pm 
OffLine
Site Admin
Korisnikov avatar

Pridružio se: Ned Jan 25, 2009 2:36 pm
Postovi: 626
Lokacija: RS/Semberija/Bijeljina
---------
Slika

Jedan od načina koji može da umanji posledice visokih temperatura na naše zdravlje i raspoloženje svakako je pravilna ishrana. Naime, tokom leta ishranu treba da prilagodite ovom godišnjem dobu. A, evo i kako...

Zeleno povrće

Iskoristite svo voće i povrće koje vam leto donosi, povećajte unos tečnosti i masna mesa kao što je svinjsko zamenite piletinom i ćuretinom. Doručak je najvažniji obrok i treba da bude lagan: mleko i mlečni proizvodi, tanak sendvič i voće, jer ove namirnice nisu visoko kalorične, a sadrže mnogo vitamina neophodnih za energetski potencijal organizma. Tokom leta je važno da organizam ima dovoljno magnezijuma i kalijuma koje, uz natrijum i hlor, organizam najbrže gubi znojenjem. Magnezijuma ima u zelenom povrću, kalijuma u zelenom povrću i voću, kalcijum je najzastupljeniji u mleku i mlečnim proizvodima, hlora ima u vodi, a riba je prava riznica gvožđa. Idealno vreme za letnju večeru je između 18 i 19 časova, jer je posle tog vremena metabolizam sve sporiji, pa hrana samo „pada“ na želudac i teško se vari. I na kraju, šta god da jedete bilo bi dobro da prepolovite obroke, ako ste gledani jedite voće, a potrudite se da hranu ne solite previše. To su osnovne preporuke nutricionista.
Ali leti često imamo problem sa isušenom kosom i kožom, sunčanicom i grčevima. Evo nekoliko preporuka kada je reč o ishrani...

Sunčanica i grčevi

Uzrok sunčanice i toplotnog udara jeste otok mozga zbog priliva velike količine krvi u mozak. Nekim ljudima je dovoljno da provedu i deset minuta na suncu i da dobiju sunčanicu. Zbog toga, ne ignorišite opomene lekara da se tokom vrelih dana sklanjate u hlad, nosite šešir ili maramu na glavi i izbegavate aktivnosti na suncu. I najvažnije, morate da pijete dosta tečnosti. Zato poslušajte sledeće saveta da ne biste dehidrirali.
- tečnost treba da pijete sat pre izlaska iz kuće, ili pre planiranih aktivnosti i sat posle
- kada ste vrući i znojavi trebalo bi da pijete čašu tečnosti na svakih 15 minuta
- boja urina je dobar pokazatelj hidracije - ako ima boju soka od jabuke, znači da ste dehidrirani.

Gljivične infekcije

Mokar kupaći kostim, bazeni sa neispravnom vodom su idealna sredina za gljivice. Ako već niste slušali savete i do infekcije je došlo, trebalo bi da pijete dosta jogurta i to onog sa živim aktivnim kulturama. Bilo bi dobro i da smanjite unos slatkiša.

Suva i oštećena koža

Ovakvo stanje naše kože pripisujemo povećanom znojenju kao i uticaju slane vode. Za oporavak kože neophodni su vitamin C, belančevine i dostatna tečnosti. Da bise koža brzo oporavila, neophodan je vitamin C koga ima u malinama, borovnicama i jagodama. Neophodne su i belančevine kojih ima u piletini, orašastim plodovima i semenkama. Ne zaboravite tečnost - voda i nezaslađeni čajevi prijaju koži.

Oštećena kosa

Dugotrajna izloženost suncu kao i morska voda oštećuju kosu. Da bi se kosa oporavila, neophodno je da u organizam unesete dosta belančevina. Gubitak kose ili gubitak sjaja može da se spreči uzimanjem vitamina B5 (ima ga u jogurtu), B8 (u džigerici i kuvanim jajima), folne kiseline (u spanaću i svinjskoj džigerici), kalcijama (u mlečnim proizvodima) i cinka (u mesu i ribi).


Vrh 
 Profil Email  
 
Prikaži postove u poslednjih:  Poređaj po  
 
Započni novu temu Odgovori na temu  [ 1 Post ] 

Forum » Razno » Zdrav Zivot


Ko je OnLine

Korisnici koji su trenutno na forumu: Nema registrovanih korisnika i 0 gostiju

 
 

 
Ne možete postavljati nove teme u ovom forumu
Ne možete odgovarati na teme u ovom forumu
Ne možete monjati vaše postove u ovom forumu
Ne možete brisati vaše postove u ovom forumu
Ne možete slati prikačene fajlove u ovom forumu

Pronađi:
Idi na:  
cron